Výhody jogy pre tehotné ženy

Mnoho tehotných matiek počas tehotenstva premýšľa o tom, ako pripraviť svoje telo na pôrod v maximálnej možnej miere bez toho, aby sa dieťaťu ublížilo. Najväčší vplyv na vyriešenie tohto problému má joga - špeciálne vyvinutý súbor fyzických a dýchacích cvičení.

Čo je užitočné pre jogu počas tehotenstva

Pravidelným vykonávaním kurzov jogy dostáva tehotná žena vynikajúcu príležitosť:

  • zvýšenie pružnosti svalov, čím sa zníži riziko strií.
  • výrazne posilňujú svalový korzet a znižujú zaťaženie chrbtice.
  • na vyrovnanie emočného stavu, minimalizovanie výkyvov nálady.
  • Naučte sa správne dýchať, uvoľňovať svoje telo a pri pôrode bude takáto skúsenosť jednoducho nenahraditeľná.
  • posilňujú kardiovaskulárny systém a normalizujú krvný tlak.

Malo by sa poznamenať, že pre každý trimester gravidity je súbor cvičení prispôsobených osobitne pre toto obdobie. Okrem toho musíte vždy počúvať pokyny a rady svojho trénera.

Prvý trimester

Začiatok tehotenstva je obdobím, keď si žena ešte len začína zvykať na budúce materstvo, a preto nie vždy preukazujú potrebnú opatrnosť. Z tohto dôvodu inštruktori zvyčajne odporúčajú cvičenia, ktoré nevyžadujú nadmerné napätie a krútenie. Intenzita ich vykonávania by sa mala minimalizovať. V tomto bode je oveľa dôležitejšiepri tréningu bránice na pôrod sa nadýchnite.

Druhý trimester

Hlavnou úlohou tohto obdobia je posilnenie hlbokých svalov tela, osobitná pozornosť by sa mala venovať podvrtnutiu panvy. V tejto dobe sa pohody väčšiny žien výrazne zlepšujú, je možné mierne meniť vykonávaný komplex ásanov a starostlivo počúvať ich stav. Cvičenie by vám nemalo spôsobovať nepríjemnosti, naopak, je zamerané na celkovú relaxáciu tela.

Tretí trimester

Venujte väčšinu posledného trimestra meditácii. Nie je veľmi vhodné zaujať jedno alebo druhé miesto, preto skúsený tréner zvyčajne vylučuje nepohodlné cvičenia z komplexu. Dýchacia prax však maximalizuje saturáciu tela kyslíkom, aby sa zabránilo hypoxii plodu.

Kontraindikácie

Prečítajte si viac:

Ako odstrániť silný opuch nôh?

Napriek zjavným výhodám jogy by sa ženy určite mali poradiť so svojím lekárom. Poskytovatelia zdravotnej starostlivosti vo väčšine prípadov zakazujú túto prax z týchto dôvodov:

  • akútna toxikóza s výrazným znížením hmotnosti;
  • Hrozba potratu;
  • Nebezpečenstvo krvácania z maternice;
  • srdcové choroby;
  • Polyhydramniá.

V každom prípade, aj keď je všetko v poriadku s vašim zdravím a tieto odporúčania sa na vás v žiadnom prípade nevzťahujú, zaobchádzajte s výcvikom s maximálnym podielomopatrnosť. Pamätajte, že nesiete zodpovednosť nielen za svoje blaho, ale aj za bezpečnosť svojho budúceho dieťaťa.

Mimochodom, jóga Iyengar sa najlepšie prispôsobí modernému životnému štýlu. Ak ste sa ešte nerozhodli, ktorým smerom začať, odporúčame vám.