Krevety Cholesterol

Obsah

    Jesť morské plody je nevyhnutnou súčasťou zdravej výživy. Tam, kde sa nachádza Omega-3, a vysoký obsah fosforu, pomáhajú ľudskému telu plne fungovať a nemajú zdravotné problémy. Kôrovce sa považujú za najúžasnejšie, ale ak nebudeme jesť ustrice často, potom sú na stole krevety. Dávajú sa do šalátov, konzumujú sa s pivom a radi jedia iba ako gurmánske jedlo. Je potrebné pripomenúť, že cholesterol kreviet je jedným z najvyšších v potravinách. Tam sú krevety, ktoré potrebujete v rozumných medziach.

    Obsah

    Cholesterol sa nenachádza iba v krevetách. Takmer všetky morské plody neobsahujú iba lipidy. Látka je prítomná v morských plodoch v malom množstve. Mnoho ľudí považuje za ľahké prekročiť cholesterol, ak jete morské plody.

    Ľudské telo by malo dostať v priemere 500 mg cholesterolu za deň - telo sa úspešne vyrovnáva s týmto množstvom látky, pokiaľ ide o metabolizmus a vylučovanie. Morské plody nemôžu ostro prekročiť normu, aj keď obsahujú veľa cholesterolu.

    Mýtus o vysokom cholesterole v morských plodoch sa pestuje už dlhú dobu. Skutočne, v tresčej pečeni na 100 g produktu je dvojnásobný a viacnásobný denný štandard. Na stránkach propagandy musíte vziať do úvahy úžasné čísla z hotového konzervovaného produktu. Naozaj, ochutená treska pečeň s tukmi, rôznekonzervačné látky, látky na zlepšenie chuti, má len malý úžitok a hladiny cholesterolu sú mimo stupnice.

    V tomto prípade je potrebné zohľadniť obsah cholesterolu v samotnom produkte a nie v už pripravenej miske. Krevety obsahujú 160 mg cholesterolu na 100 g produktu. Takže použitie 300 g kreviet sa môže priblížiť k prahu dennej normy. Lekári odporúčajú jesť akékoľvek potraviny s mierou. Pre porovnanie, v morských plodoch je obsah cholesterolu rôzny: v lastúrach - 55 mg, mušlí - 64 mg, homárov a chobotníc - každý 85 mg. Zvýšený obsah ustríc je 170 mg, sépia - 275 mg a v čiernom kaviári - 100 g produktu obsahuje takmer dennú normu cholesterolu - 450 mg.

    Môžem jesť?

    Mali by sa kôrovce a morské plody vyhodiť s vysokým obsahom cholesterolu? Odpoveď nebude. Ľudia s vysokým obsahom cholesterolu majú minimálnu spotrebu morských plodov. Lipoproteíny majú v tele vlastnosti asimilácie a líšia sa od metabolizmu zlého cholesterolu.

    Krevety majú veľmi užitočné vlastnosti, určite si vyberajú v prospech konzumácie morských živočíchov, a to:

    • krevety obsahujú minimálne lipidy - tuky tvoria najviac päť percent;
    • Mäso z kreviet je mimoriadne bohaté na ľahko stráviteľné bielkoviny, nemali by ste ho však odmietnuť - na 100 g výrobku je potrebných 20 g čistého proteínu;
    • Krevety obsahujú okrem cholesterolu mnoho užitočných látok - vitamíny, minerály a antioxidanty, z ktorých niektoré sú jedinečné anachádza sa výlučne v morských plodoch;
    • v procese trávenia potravy si krevety zachovávajú maximum živín;
    • Proces trávenia ľahko stráviteľného proteínu je pre telo najpohodlnejší.

    DÔLEŽITÉ!Dnešný výskum vedcov jednoznačne potvrdzuje užitočnosť kreviet a odhaľuje mýtus, že zvyšujú hladinu cholesterolu v krvi.

    Už sa zistilo, že cholesterol v tele sa produkuje samostatne a väčšinou z neho asi 80 percent. A iba zvyšných 20 percent osoby dostáva s jedlom.

    Tiež sa zistilo, že nie každý cholesterol je škodlivý: existujú lipoproteíny s vysokou hustotou (HDL) a nízkou hustotou (LDL), z ktorých sú tieto látky škodlivé pre ľudské telo a ukladajú sa na stenách krvných ciev. Je to zlý cholesterol, ktorý by nemal prísť s jedlom.

    Má krevety nejaký zlý cholesterol? Nepochybne je tu prítomná aj malá časť týchto lipoproteínov, ale podľa vedcov väčšina lipidov v krevetách predstavuje lipoproteíny s vysokou hustotou - dobrý lipoproteín s vysokou hustotou pomáha transportovať spracovaný cholesterol z tkanív a odstraňuje ho z tela. Hladina tejto látky v krvi sa teda nezvyšuje, a to je použitie HDL.

    Je zaujímavé, že vo výskume boli tiež rehabilitované chobotnice, v ktorých aj väčšinu lipidov predstavujú lipoproteíny s vysokou hustotou. Spolu s ďalším darom morských rias - kreviet achobotnice intenzívne odstraňujú z tela prebytočný cholesterol.

    Lekári tiež odporúčajú nestratiť zo zreteľa taký užitočný prvok, ako je astaxantan. Je to látka z kategórie antioxidantov, ktorá sa vyskytuje v krevetách a iných morských plodoch. Zafarbí telo kôrovcov v červenej farbe, takže je veľmi ľahké určiť prítomnosť astaxantanu. Výhody tejto látky boli zistené donedávna - austrálsky vedec zverejnil výskumné údaje, ktoré naznačujú, že antioxidačná sila astaxantanu je desaťkrát väčšia ako rovnaký účinok na ovocie a 500krát vyššia ako antioxidačná účinnosť vitamínu E.

    Krevety okrem omega-3 obsahujú aj tryptofán, ktorý uvoľňuje napätie

    .

    Účelom tejto látky je spomaliť proces starnutia tela a odstrániť toxické účinky. Antioxidant má blahodárne účinky aj na krvné cievy - zabraňuje sa riziku vzniku infarktu a mozgovej príhody, zachováva sa turgor cievnych stien, ktorý zamedzuje výskytu mikrodámou a akumulácii cholesterolu na stenách krvných ciev.

    Výhodou kôrovcov je tiež to, že nevyvolávajú prírastok na hmotnosti, ktorého nadbytok sa často pozoruje u pacientov s vysokým obsahom cholesterolu. Prečo sa to deje? Napriek výraznému obsahu cholesterolu v krevetách tvoria tuky iba päť percent v porovnaní s inými látkami.

    Prečítajte si tiež: Čo obsahuje cholesterol

    Väčšina tukuzastúpené polynenasýtenými mastnými kyselinami omega-3 a omega-6. Sú nevyhnutné pre správnu a koordinovanú prácu srdca a krvných ciev, pričom nie sú uložené v tukoch. Polynenasýtené mastné kyseliny:

    • slúžia ako stavebné kamene pre bunkové steny;
    • zabezpečujú normálne fungovanie mozgu;
    • majú protizápalový účinok;
    • chránia telo pred rozvojom rakoviny.

    Nízky obsah kalórií vo výrobku je tiež spôsobený nedostatkom uhľohydrátov a prítomnosťou bielkovín, takže krevety sa nezmenia na ďalšie kila.

    Pravidlá bezpečného používania

    Po tom, čo sa dozvedeli, koľko cholesterolu je v krevetách, mnoho ľudí rozhodne odmieta tento výrobok zbytočne používať. Po prvé, prítomnosť iných prospešných látok spôsobuje, že krevety sa jednoznačne klasifikujú ako pozitívne na telové výrobky. A za druhé, pri správnom používaní produkt nezvyšuje cholesterol, a to by sa nemalo báť. Aby ste predišli poškodeniu kreviet, môžete použiť tipy na ich správne použitie:

    • v potrave je v prvom rade potrebná rovnováha, preto krevety sú príliš často nemožné - potom nepoškodia;
    • týždenne je dobré jesť tri až päť jedál s morskými plodmi a nie všetky by mali obsahovať krevety;
    • v tepelne upravených jedlách by krevety nemali byť vyššie ako 300 g - je to práve táto úvodná dávka, ktorá môže vyvolať skok v cholesterole;
    • , ak je čierny kaviár prítomný v potrave za týždeňsépie, potom je lepšie preniesť použitie kreviet do budúceho týždňa;
    • najlepšie je jesť kôrovce vo varenej forme - pomôže to zachovať väčšie množstvo živín (vyprážané krevety zdvojnásobia obsah kalórií);
    • Pocit chutí kreviet pridá chuť zelene, ktorá vylučuje ťažké tuky - majonézu, marinády;
    • aby sa nezvýšil príjem cholesterolu, neodporúča sa jesť krevety na pivo - v tomto prípade bude alkoholický nápoj hrať mimoriadne negatívnu úlohu a telo bude reagovať skokom v množstve cholesterolu v krvi;
    • Najnebezpečnejším spôsobom konzumácie kreviet je ich pridanie do rôznych šalátov so zeleninou, ochutených malým množstvom olivového oleja s niekoľkými kvapkami citróna.

    POMOC!Skutočnosť, že krevety pri správnom používaní nepoškodzujú ľudské zdravie, prinajmenšom skutočnosť, že obyvatelia pobrežných krajín, ktorí pravidelne jedia morské plody vrátane kreviet, majú jednu z najvyšších dĺžok života. Výskyt aterosklerózy v týchto krajinách navyše nepresahuje priemerné hodnoty, zatiaľ čo v iných krajinách je dokonca nižší.

    Najdôležitejšie

    Kvôli obsahu lipidov sú krevety už dlho zakázané osobám trpiacim hypercholesterolémiou. A ak predtým pacienti pochybovali o tom, či je možné jesť krevety s vysokým obsahom cholesterolu, lekári teraz tento produkt dokonca odporúčajú. Kôrovce zahŕňajú veľké množstvo výhodlipoproteíny s vysokou hustotou, ktoré nepoškodzujú zdravie, ale naopak pomáhajú znižovať hladinu tukov v krvi, pretože odstraňujú vyčerpaný cholesterol z tela a zabraňujú jeho hromadeniu, čím sa premieňajú na plaky na stenách krvných ciev.