Ako znížiť hladinu cholesterolu doma

Obsah

    Problém vysokého cholesterolu je známy mnohým pacientom trpiacim cievnymi ochoreniami. Je dôležité, aby ľudia kontrolovali hladinu cholesterolu a je to úplne jasné: pacienti nechcú piť veľa liekov, ktoré sú pre organizmus škodlivé. Nerobte si starosti - je skutočné, že doma znižujete cholesterol, ak prehodnotíte svoj životný štýl, stravu a pridáte alternatívne spôsoby liečby na reguláciu cholesterolu.

    Výživová strava

    Strava je základom na zníženie hladiny cholesterolu v krvi. Po zistení vysokej hladiny lipidov lekári začnú s korekciou výživy a oznámia pacientovi, čo treba vylúčiť zo stravy, alebo pridať na normalizáciu hladiny tuku v tele. Diéta je najjednoduchší spôsob, ako sa liečiť doma, a musíte sa tým držať po dlhú dobu, neustále sledovať obsah tukov v tele.

    Na zníženie lipidov lekári odporúčajú obmedziť množstvo tukových potravín a pridávať do stravy potraviny, ktoré znižujú hladinu tuku chorého. Sú to výrobky obsahujúce vo svojom zložení fytosteroly, redukujúce tuky - prírodné styrény, ktorých hlavnou úlohou je regulovať hladinu škodlivého a prospešného cholesterolu v ľudskej krvi. S tendenciou zvyšovať hladinu cholesterolu tento indikátor kontroluje použitie produktov.

    Fytosteroly sa nachádzajú v mandliach v požadovanom množstve. 60 g mandlí denne zvyšuje hladinu lipoproteínov s vysokou hustotou ošesť percent a sedem percent zníži obsah lipoproteínov s nízkou hustotou. Fytosteroly sú obsiahnuté v:

    • pšeničné zrná (naklíčené);
    • otruby z hnedej ryže;
    • sezamové semená;
    • slnečnicové semená;
    • borovicové oriešky;
    • tekvicové semená;
    • pistácie;
    • ľanové semená;
    • avokádo;
    • mandľové orechy;
    • olivový olej.

    Najvyššie množstvo fytosterolov sa nachádza v avokáde. Ovocie je užitočné nielen kvôli veľkému počtu vitamínov, ale aj kvôli obsahu fytosterolu. Musíte jesť sedem polievkových lyžíc ovocnej vlákniny denne - to je pol avokáda. Tri týždne konzumácie ovocia môžu zvýšiť hladinu prospešného cholesterolu o pätnásť percent a znížiť zlý cholesterol o osem percent.

    Semená a orechy, výrobky s vysokým obsahom fytosterolov, obohacujú telo užitočným cholesterolom a znižujú hladinu lipoproteínov s nízkou hustotou. Na odporúčanie lekárov je potrebné jesť hrsť rôznych orechov päťkrát týždenne (približne 30 gramov je povolené denne). Môžete jesť akékoľvek orechy, ktoré sa vám páčia - všetky obsahujú látky prospešné pre telo.

    Semená dodatočne doplnia organizmus užitočnými omega-3 mastnými kyselinami, takže semená sa musia jesť ako samostatný produkt aj ako prísada do rôznych šalátov. Veľmi dobre sa kombinuje takmer akýkoľvek šalátový sezam a ľanové semeno. Zvyšujú nielen chuť hlavného jedla, ale tiež dopĺňajúorganizmus s užitočnými prvkami.

    REFERENCIA ! Užitočný a olivový olej. 1 lyžica obsahuje 22 mg fytosterolov znižujúcich lipidy. To je vynikajúci ukazovateľ oleja.

    Ak sa korenie a živočíšne tuky nahradia olivovým olejom, hladina lipoproteínov s nízkou hustotou klesne o osemnásť percent. Použitie nerafinovaného oleja významne zlepšuje stav výstelkového tkaniva krvných ciev, hojenie malých trhlín a rán, neobjavenie trombov a ukladanie cholesterolu na nich.

    Pri jedle obohatenom o tuky by sa nemalo zabúdať na výrobky z rýb. Ryby sú hlavným dodávateľom omega-3 látok nájdených v rybom oleji. Je lepšie jesť morské ryby - je to celkom mastné, takže telo dostane dostatočné množstvo lipidov. Lekári odporúčajú:

    • sardína;
    • makrela;
    • losos;
    • halibut;
    • ketu.

    Na zachovanie všetkých prospešných vlastností rýb ju nemusíte vyprážať - najlepšie je upiecť ju vo fólii alebo variť pre pár - preto je najmenej vyprážaná. A tiež sa neodporúča ohrievať ryby v mikrovlnnej rúre.

    Slivky sú dobré pre pacientov s vysokým obsahom cholesterolu.

    Osobitne by sa malo hovoriť o plodoch, ktoré majú šupku modrej, fialovej a červenej. Kôra tejto farby naznačuje, že obsahuje určité množstvo polyfenolov. Tieto lieky môžu normalizovať profil lipidov v krvi a zvýšiť úroveň vysokej hustotylipoprotein. Ak budete jesť 150 g zemiakovej kaše alebo šťavy každý deň, hladina HDL sa zvýši o päť percent. Obzvlášť užitočné:

    • červené hrozno;
    • brusnice;
    • ríbezle;
    • maliny;
    • čerešňa;
    • ​​
    • jahody.

    Okrem polyfenolov obsahuje aj kyselinu askorbovú, prírodný antioxidant, ktorý čistí cievy od toxínov a toxínov. Najlepšie je vypiť brusnicovú šťavu - s ňou môžete zvýšiť hladinu zdravých tukov v tele o desať percent.

    Pacienti so zlým krvným obrazom, pokiaľ ide o hladinu lipidov, môžu tiež jesť ovsené otruby. To je skvelý spôsob, ako znížiť zlý cholesterol. Odporúča sa jesť otruby, nie chlieb vyrobený z bielej múky, ktorá obsahuje veľa zbytočných látok, ktoré prispievajú k zvyšovaniu hmotnosti. Je lepšie nahradiť rožky chlebom a obilninami. A tiež do stravy pridajte rôzne obilniny:

    • pohánka;
    • ryža;
    • proso;
    • Ovos.

    Všetky tieto zložky pomôžu vyrovnať sa s vysokým obsahom cholesterolu s prírodnými domácimi prostriedkami a naklíčená pšenica je tiež schopná zvýšiť hladinu lipoproteínov s vysokou hustotou, pretože obsahuje veľa mastných kyselín. Na mesiac konzumácie otrúb môžu byť lipoproteíny s nízkou hustotou znížené o 5% alebo viac. Z toho istého dôvodu sa odporúča jesť chlieb vyrobený z kukuričnej múčky, pretože kukurica nemá cholesterol, je tu však veľa vlákniny.

    Cvičenie

    Cvičenie sa musí staťje neoddeliteľnou súčasťou liečby vysokého cholesterolu. Diéta je len časťou pomoci pacientom s vysokým obsahom cholesterolu, preto sa odporúča, aby ste sa ubezpečili, že sa dopĺňajú fyzickou aktivitou. Pravidelná činnosť pomôže nielen znížiť hladinu lipidov v tele, ale tiež všeobecne pomôže človeku cítiť sa lepšie.

    DÔLEŽITÉ!Kardiológovia poznamenávajú, že telesná výchova pomôže bojovať proti vysokej hladine zlého cholesterolu.

    Je dokázané, že aj malé množstvo fyzickej aktivity za deň pomôže osobe chrániť kardiovaskulárny systém pred rôznymi chorobami. Najlepší spôsob, ako znížiť hladinu cholesterolu, je beh. Toto je príklad aeróbneho cvičenia, keď je telo aktívne doplňované kyslíkom, zlepšuje sa srdcová frekvencia človeka, zvyšuje sa srdcová frekvencia a všetky tkanivá sú oveľa aktívnejšie zásobované kyslíkom a živinami.

    Keď kyslík vstupuje do tkaniva, zúčastňuje sa procesu spaľovania tukov. V tejto peci horia aj zlé lipoproteíny s nízkou hustotou a nádoby sa najskôr zbavia týchto usadenín. Štúdie ukázali, že u profesionálnych športovcov sa hladina lipoproteínov s nízkou hustotou o 70% otočí rýchlejšie ako u tých, ktorí nemajú aktívne zaťaženie tela.

    Osobitný vplyv na zlý cholesterol má skutočnosť, že svaly osoby zapojenej do športu majú konštantný tón. To bráni ukladaniu cholesterolu v týchto miestach a akumulácii v tele. Preto aj u starších ľudíVo veku je potrebné dať telu realizovateľné zaťaženie alebo aspoň chodiť na čerstvý vzduch.

    Odporúčania lekára

    Nie je také ťažké prekonať cholesterol, vyžaduje si to však vôľu a rozsiahly atak cholesterolu na organizmus. Mnoho pacientov má problémy s obnovou, pretože si vyžaduje neustále sledovanie svojich návykov a potravinových preferencií, ale úsilie stojí za to, aby sa stala zdravšou a eliminovalo sa riziko vaskulárnych patológií, ktoré sa vyskytujú na pozadí zvýšenej hladiny tukov v tele. Lekári preto dávajú pacientom odporúčania, ako doma a rýchlo znižovať hladinu cholesterolu.

    Odvykanie od fajčenia

    Fajčenie z tabaku postupne stráca svoj význam a čoraz viac ľudí prijíma zdravý životný štýl. Fajčenie s istotou však patrí medzi škodlivé návyky žien. Podľa štatistík ženy fajčia viac ako muži.

    Odvykanie od fajčenia má priaznivý vplyv na všetky orgány a systémy.

    Samozrejme, nie každý zástupca férového sexu má v tele problémy s cholesterolom a nemôžete priamo hovoriť o závislosti cholesterolu od fajčenia. Ale za prítomnosti priťažujúcich faktorov, napríklad nečinnosti, obezity, fajčenie hmatateľne prispieva k procesu zvyšovania cholesterolu v ľudskom tele.

    Okrem skutočnosti, že fajčenie negatívne ovplyvňuje celkové zdravie, sa tabak zameriava na kardiovaskulárny systém. Pod vplyvom produktov spaľovania tabaku sa stav postupne zhoršuje.srdca a krvných ciev.

    Steny krvných ciev rýchlo strácajú svoju pružnosť a do krvného riečišťa vstupuje obrovské množstvo škodlivých látok, ktoré sa transportujú celým telom, vrátane pečene. Pod vplyvom týchto látok sa výrazne znižuje produkcia kvalitných lipoproteínov s vysokou hustotou cholesterolu, ktoré transportujú a odstraňujú metabolické odpadové produkty z tkanív.

    Odvykanie od alkoholu

    Dôležitým prvkom kampane proti cholesterolu je odvykanie. Mnoho ľudí verí, že alkohol je najlepším tradičným liekom, preto pije alkohol z akéhokoľvek dôvodu, vrátane zlepšenia krvného obrazu. V skutočnosti alkohol nielen neprospieva človeku, ale tiež výrazne poškodzuje fungovanie všetkých systémov a orgánov. Je potrebné poznamenať, že pod vplyvom alkoholu sa zhoršuje stav žalúdočnej sliznice, čo zase spôsobuje zhoršenie prísunu prírodného cholesterolu do tela. Je nevyhnutný na stavbu bunkových stien.

    A tiež pod vplyvom rozkladných produktov alkoholu má negatívny vplyv na pečeň. Orgán začne pracovať pod značným toxickým tlakom, čo ovplyvňuje aktivitu hepatocytov. Pečeňové bunky zapojené do metabolizmu „dobrého“ cholesterolu jednoducho odumrú.

    Okrem ohrozenia cirhózy, alkoholického ochorenia pečene a toxickej hepatitídy existuje značné riziko úmrtia na hepatocyty. V tomto prípade bude normálna práca na metabolizme tukov extrémne vysokáZ tohto dôvodu lekári obtiažne odporúčajú čo najskôr znížiť množstvo alkoholu, aby ušetrili viac hepatocytov od nekrózy.

    Boj proti cholesterolu odmietnutím alkoholu nie je také ľahké, pretože človek má veľa sviatkov, osláv a dátumov, ktoré musí oslavovať alkohol. Lekári preto neveria v úplné odmietnutie alkoholu a odporúčajú zníženie dávky. Pri pití alkoholických nápojov je tiež potrebné venovať pozornosť kvalite výrobkov.

    POMOC!Lacné vína, vodka a koňak jednoznačne obsahujú nerafinované zložky, ktoré majú negatívny toxický účinok na organizmus.

    V krajinách, kde je vysoká kultúra pitia alkoholu a na stole nie sú „náhodné“ fľaše s obohateným obsahom, je úmrtnosť na kardiovaskulárne patológie oveľa nižšia. To naznačuje, že je dôležité nielen množstvo, ale aj kvalita - ak už pijete alkohol, potom iba dobrý stupeň.

    Prijateľným a relatívne bezpečným limitom je 50 g silného nápoja nad 40 stupňov a 200 ml suchého vína. Tieto hodnoty nie je možné prekročiť, inak to ovplyvní zvýšenie hladiny „zlého“ cholesterolu v tele.

    Zelený čaj

    Mnoho ľudí si nevie predstaviť svoje ráno bez šálky kávy. V skutočnosti môže byť ťažké prebudiť telo a naladiť ho na pracovnú náladu bez kávy. Štúdie však ukázali, že zelený čaj neobsahuje menej osviežujúce látky ako nápoj vyrobený z kávových zŕn, a preto jeho účinokzelený čaj nie je horší ako káva.

    A nespornou výhodou tohto nápoja je prítomnosť flavonoidov, ktoré prispievajú k zníženiu lipoproteínov s nízkou hustotou. Vďaka obsahu prírodných účinných látok pomáha zelený čaj spevňovať steny krvných ciev, čo ovplyvňuje aj malé kapiláry. Zelený čaj okrem toho zvyšuje aj hladinu lipoproteínov s vysokou hustotou v krvi, ktoré sú mimoriadne dôležité pre zdravie tela.

    Aby mohol zelený čaj poskytnúť všetky užitočné zložky, musí byť správne pripravený. Nemali by ste variť príliš „chladný“ nápoj, aby nebol horký. Ak človek pije zelený čaj ráno, potom sa produkt aktívne vstrebáva do tela a pôsobí naň osviežujúco. Celkovo musíte piť najviac dve šálky zeleného čaju denne - to stačí na zvýšenie vaskulárneho tonusu a kontrolu cholesterolu za predpokladu, že sa prijmú ďalšie opatrenia na boj proti vysokej hladine lipidov.

    Prírodné šťavy

    Čerstvá šťava vylisovaná tiež pomáha znižovať hladinu cholesterolu. Organické kyseliny, ktoré sú tu obsiahnuté, prispievajú k rýchlemu rozpusteniu cholesterolu, takže účinne čistia steny krvných ciev od nahromadených usadenín. Samozrejme, s tvorbou aterosklerotických plakov, a najmä v štádiu kalcifikácie, nie je možné vyrovnať sa s patológiou samotnou so šťavami, ale v počiatočnej fáze ochorenia, ako aj pri prevencii, bude veľmi užitočná terapia šťavou.

    Prírodné šťavy budú skveléspôsob, ako znížiť hladinu cholesterolu.

    Šťavy okrem toho, že ovplyvňujú hladinu cholesterolu v tele, dodávajú človeku veľa vitamínov a minerálov, prispievajú k boju proti nadmernej hmotnosti a produkujú detoxikačné látky, ktoré v dôsledku metabolického procesu uvoľňujú toxíny a produkty rozkladu. Boj proti ateroskleróze je dôležitou prácou prírodných štiav, preto musia byť súčasťou liečby a prevencie vysokého cholesterolu v ľudskom tele. Takéto ľudové lieky, ako sú prírodné šťavy, môžu úspešne kontrolovať hladinu cholesterolu v krvi.

    Kontrola nad obsahom tukov

    Lekári osobitne upozorňujú pacientov, že veľa potravín obsahuje transmastné tuky. Sú to škodlivé prvky, ktoré obsahujú čisté lipoproteíny s nízkou hustotou v čistej forme, takže použitie tukov je pre telo mimoriadne škodlivé. Doma sa tomu najjednoduchšie vyhnúť - len varte prírodné produkty s čistým rastlinným olejom a môžete zabrániť zvyšovaniu hladiny cholesterolu.

    Trans tuky sa nachádzajú v párkoch, párkoch, zákuskoch, majonéze a margaríne. Napriek tomu, že tieto výrobky majú dobrú chuť, sú pre telo mimoriadne škodlivé. Pri výbere produktov musíte venovať pozornosť obsahu prvkov, ako sú napríklad hydrogenovaný alebo nasýtený tuk - jedná sa o škodlivé lipidy.

    Recenzie

    Tu sú prehľady pacientov, ktorí boli schopní prekonať vysoké hladiny lipidov doma bez liekov.krv:

    Anna Nikolaevna:

    „Lekár mi poradil, aby som usporiadal akýsi päťdňový maratón na základe užívania štiav. Takéto ošetrenie je nielen chutné, ale aj užitočné. Prvý deň som vypil 150 ml čerstvej mrkvovej šťavy a pridal som sem aj 70–80 ml zelerovej šťavy.

    Druhý deň som rozpustil pol pohára mrkvovej šťavy 70 ml šťavy z uhoriek a pridal som rovnaké množstvo šťavy z zelerových stoniek. Tretí deň som vypil 150 ml mrkvovej šťavy a 80 ml zelerovej šťavy a jablkovej šťavy. Štvrtý deň som zmiešal tri až jednu šťavu mrkvy a kapusty a piaty deň som vypil pohár čerstvo vylisovanej pomarančovej šťavy. Po dvoch dňoch odpočinku som liečbu zopakoval a o dva mesiace neskôr sa cholesterol vrátil k normálu. ““

    Eugene:

    „V mojej rodine mali takmer všetci príbuzní problémy s plavidlami. Preto som vo veku 45 rokov začal piť ovsené otruby: miešam dve polievkové lyžice v pohári kefíru a pijem na lačný žalúdok. Uplynulo päť rokov, ale nezmieňam otruby, ale hladina cholesterolu sa nezvyšuje, keď otec a brat pijú statíny v rovnakom veku. “

    Irina Anatolyevna:

    „Môj cholesterol sa za posledné dva roky zvýšil, keď som skončil s aktívnym športom. Musel som ísť nielen na diétu, ale tiež do stravy pridať veľa zdravých potravín, dokonca aj rýb. Teraz vediem zdravý životný štýl, ráno robím jogging a pijem zelený čaj. Podľa výsledkov najnovšieho lipidového profilu začal cholesterol klesať. “

    Najdôležitejšie

    Zaobchádzanie s pokročilými úrovňamicholesterol môže byť doma. Za týmto účelom by ste nemali piť drahé lieky - stačí upraviť stravu, pridať fyzickú aktivitu a zbaviť sa zlých návykov - fajčenie a pitie alkoholu. Po chvíli sa hladina cholesterolu v krvi výrazne zníži, človek sa bude cítiť zdravšie, únava a choroba zmizne.