Ako sa zbaviť závislosti na tabaku a prestať fajčiť navždy?

Nikotín je droga, hoci slabá. A rovnako ako každá droga je aj návyková. A nie každý môže prestať fajčiť. Skôr každý môže, ale nechce, pretože pripútanie k nikotínu nie je len na chemickej, ale aj psychologickej úrovni.

Ako začína fajčiarske ráno? Vstal, fajčil - dobre! Jedol som, fajčil - znova dobre! V práci všetci fajčia, všetci idú spolu na fajčenie. Oslava, hody - po pohári znova chcem fajčiť! S fajčením sú spojené stereotypy správania, návykov, rituálov. Ako teda prelomíte tento začarovaný kruh?

Najprv treba pripomenúť, že človek môže prestať fajčiť navždy, len keď chce. Nemôžete to vynútiť - nebude to fungovať! Iba dobrovoľná túžba vedie k úspechu. Predpokladajme, že sa rozhodnete viazať tabak. Kde začať?

Najlepšie z dovolenky. Potom je ľahšie rozlúčiť sa s obvyklými situáciami, keď sa k programu fajčenia pripoja iní. Takže dovolenka. Odišli ste - kamkoľvek: v Soči, na Maldivách, k babičke v dedine. V rezerve si nekúpite cigaretu. Naplňte posledné balenie a to je všetko ... No, ak sa to stane večer, predtým ako ideme spať. Takže si vytiahol poslednú cigaretu a išiel spať ...

Život bez cigariet

Ráno sa začína hľadaním cigariet. Ale pamätáte si, že ste začali, takže máte raňajky s túžbou a choďte sa niečím venovať. Najlepšie zo všetkého, ak je táto aktivita pre vás zaujímavá, potom na tabak rýchlo zabudnete. A ak stále chcete fajčiť, povedzte si, že musíte byť trpezlivíiba dva dni. Môžete to urobiť dva dni, však?

Ráno tretí deň sa prebudíte a zistíte, že ste stále nažive. A tak sa presvedčíte, aby ste trpeli ďalšie dva dni. Málo dva dni! Koniec koncov, mohli by ste to urobiť bez cigariet dva celé dlhé dni! Mimochodom, tieto prvé dva dni sú najťažšie. Počas tohto časového obdobia sa chemické väzby vášho tela s nikotínom začnú lámať. V nasledujúcich dvoch dňoch si zvyknete na nefajčenie a začnete sa vám páčiť!

Vo zvyšných dňoch dovolenky si svoj úspech upevníš tým, že sa odmeníš niečím zaujímavým. Len sa nesnažte označiť svoj úspech alkoholom - mozog si v určitej miere pamätá staré a vyprovokuje vás k fajčeniu!

Po návrate domov a do práce všetkým pokojne oznámte, že už nefajčíte. Vyhnite sa situáciám, keď sú vo vašom okolí iba fajčiari. Najlepšia vec by samozrejme bola zmena zamestnania, aj keď je to niekedy pravda, východisko! Na novom mieste vás nikto nezavolá na prestávku na dym a nebudete spadnúť.

A nakoniec, najdôležitejšia vec - nikdy sa nepokúšajte fajčiť, dokonca ani „len nafúknuť“! Všetko sa môže vrátiť do normálu za jednu minútu a jeho opätovné hádzanie nemusí mať dostatok vôle! Je lepšie vydržať, ak takáto túžba vyvstane, aby sa zabránilo recidíve. A potom môžete dýchať iba čistý vzduch!