Ako sa zbaviť úzkosti a strachu

Obsah

    Úzkosť, obsedantné myšlienky, zvýšená úzkosť, záchvaty paniky, neustále napätie sú príznakmi narušenia fungovania nervového systému. Veľmi skoro povedú k úplnému vyčerpaniu tela. Strach sa usadí v mysli človeka a bráni mu viesť bežný životný štýl. Každodenné starosti sú nahradené úvahami o vlastných skúsenostiach. Čím viac premýšľate o desivých chvíľach, tým viac sa vyvíja vo vašej fantázii. Aby ste sa naučili, ako sa zbaviť strachu, nie je potrebné kontaktovať psychológa. Prvým krokom pri riešení problému je práca na vašich vlastných myšlienkach.

    Ak strach nebude odstránený včas, vyvinie sa na fóbiu. Strach a fóbia sú úzko prepojené koncepty. Je tu však rozdiel: strach vzniká nevedome v reakcii na konkrétnu udalosť alebo správy, ktoré vás ohromili. Fóbia je obsedantný strach, ktorý prežíva pacient, ktorý si je vedomý svojej nezmyselnosti, ale nedokáže sa vyrovnať s vnútornými pocitmi. Zbaviť sa fóbie je oveľa ťažšie, ale pre človeka, ktorý je odhodlaný zmeniť svoj život, nie je nič nemožné.

    Ako vznikajú obavy

    Po mnoho storočí psychológia nebola nezávislou vedou, zdá sa, že je pre vedcov niečo záhadné a dokonca mystické. Tajné kúty ľudského podvedomia zostávajú dodnes nevyslovené. V 20. storočí však psychológia pokročila vpred a poskytla svetu množstvo cenných objavov.Profesionálna psychoanalýza pomáha zbaviť sa strachu a úzkosti, prekonať obsedantné fóbie. Odvolanie sa na odborníkov v oblasti psychológie však stojí veľa peňazí. Táto skutočnosť vedie ľudí k tomu, aby pochopili mechanizmy strachu a poskytli si potrebnú pomoc.

    V staroveku sa strach mohol prirovnať k schopnosti prežiť. Man pokus a omyl zistili, čoho sa treba báť, aby zostali nažive a neboli zranení. Zdedí sa pocit strachu z výšok (akrofóbia). Dôvodom je, že pád z výšky je pre telo smrteľný. Väčšina ľudí si nie je vedomá akrofóbie bez toho, aby bola na prvom mieste. To isté sa dá povedať o strachu z hadov (opidiofóbia) a hmyzu (insektofóbie). V dávnych dobách odvážlivci, ktorí pred jedovatými plazmi prejavovali nebojácnosť, často zomreli na uhryznutie. Preto sa strach z hadov dá prirovnať k inštinktu sebazáchovy.

    V modernej dobe sa počet fóbií a obáv výrazne zvýšil. Strach a panika v týchto dňoch často nesúvisia s prežitím. Sú skôr sociálneho charakteru a často nemajú žiaden dôvod. Môže to byť strach z choroby, nových známych, intimity, smrti (vlastných alebo blízkych). Väčšina ľudí trpí strachom z lietania v lietadle. Pravdepodobnosť úmrtia pri leteckej havárii nepresiahne jednu milióntinu percenta.


    Strach z leteckej dopravy je spôsobený pomerne rýchlym rozšírením leteckej dopravy, nie všetci ľudia sú zvyknutí na túto metódu.pohyb

    Aby sa strach nestal fobiou, ale fóbiou v paranoiu, musí človek zasahovať do svojich myšlienok, ponoriť sa do svojho vedomia a blokovať obsedantné myšlienky. Je dôležité si uvedomiť, že väčšina obáv vás nechráni, ale tlačí vás k nebezpečenstvu a robí ich zraniteľnými. Môžete sa zbaviť strachu a neistoty sami. Je dôležité postupovať postupne a správne.

    Ako sa báť samotného strachu

    Väčšina ľudí sa nebojí predmetu strachu, ale samotného pocitu strachu. Dá sa to vysvetliť jednoduchým príkladom: osoba, ktorá sa bojí hadov, sa vyhne predmetu strachu (nejdú na miesta, kde môžu byť hadie hrádze; utekajú pri pohľade na hada atď.). Ale keď príde na strach z lietania v lietadle, človek sa pokúsi zbaviť strachu samotného (piť sedatívne pilulky alebo alkohol, aby sa počas letu necítil stres).

    S cieľom prekonať úzkosť v budúcnosti sa človek musí naučiť blokovať strach a nenasledovať inštinktom. V porovnaní s podvedomím sa zdá, že ľudský mozog je skôr primitívnym mechanizmom. Prijíma signál zo zmyslových orgánov a spúšťa panický režim. Úlohou človeka je naladiť sa iným spôsobom, prestať nasledovať strach. Je dôležité presvedčiť sa, že strach v konkrétnej situácii nemá nič spoločné so skutočným nebezpečenstvom, je to jednoduchá chemická reakcia tela.

    Každý sa môže obávať, a to je celkom bežné. Nemusíte sa báť posadnutými myšlienkami, ktoré podnecujú paniku. Dajte svojmu telu čas vydržaťfalošný poplach a vedomie bude presvedčené, že strach prakticky zmizol. Všetko, čo je napísané vyššie, sa dá opakovať stručne: nebojte sa svojich obáv, ale žite s nimi. Ak nezrušíte začarovaný kruh, obavy sa vyvinú v skutočnú paniku. Začarovaný kruh je strach z panických útokov. Čím viac sa ich bojíte, tým častejšie prichádzajú.

    Predpovedajte dobro

    Odstráňte strach z rozchodu s neverným manželom /manželkou, straty zamestnania, zmeny bydliska atď. pomôžu myšlienky o vyhliadkach. Toto možno vysvetliť aj jednoduchým príkladom.

    Odporúčame vám prečítať si: Ako sa zbaviť hadov v dome

    Predstavte si, že už dlho viete o zrade milovanej osoby. Noc bez spánku, úzkosť, obavy, otrávený život. Úplne chápete, že osoba, ktorá sa raz zmenila, urobí tento krok znova. Jedinou správnou cestou von je odísť a začať nový život. A práve tu je väčšina ľudí (mužov aj žien) v panike. Predstavivosť mužov okamžite maľuje obraz: je osamelý, bez vlastného bývania, bez dieťaťa a v depresívnom stave a jeho manželka šťastne žije so svojím novým manželom. Obrázok ženy je oveľa horší: ona je sama s malým dieťaťom v náručí, nikto ju nepotrebuje bez dôstojnej práce a jej manžel sa baví s krásnym milencom, ktorý čoskoro nahradí manželku.

    Je dôležité nemyslieť na budúce smútok, ale na otvorené vyhliadky. Je potrebné si uvedomiť, že každá emócia je dočasná. Bohužiaľ radosť prechádza rýchlejšie ako smútok. Ale aj takhorké utrpenie čoskoro skončí. Je dôležité prinútiť sa zvážiť dobrú stránku mince. Neuvažujte sami a zbytočne, predpovedajte lepšiu budúcnosť. Verte, že čakáte na šťastnejší vzťah, v ktorom sa budete cítiť sebaisto a harmonicky. Pozitívne predpovede skryjú spôsob, ako sa zbaviť pocitov strachu.


    Zo zlých myšlienok stráca osoba schopnosť náležite vyriešiť situáciu a urobiť jediné správne rozhodnutie
    .

    Je dôležité byť pripravený na čokoľvek.

    Osoba, ktorá často letí na letúnoch, ale trpí aerofóbiou, neakceptuje upokojujúcu štatistiku, že v priemere 1 z 8 000 000 lietadiel havaruje. Pri najmenšej turbulencii sa cíti panika, pretože si myslí, že s touto konkrétnou rovinou sa stane nešťastie. Jediným spôsobom, ako sa zbaviť vzrušenia, je akceptovať skutočnosť, že akékoľvek lietadlo môže havarovať. Znie to strašidelne, ale pri každom lete existuje určité riziko.

    Uvedomenie si, že zomriete v prípade havárie lietadla, nepomáha úplne zbaviť strachu zo smrti. Ale hlboko dole, každý chápe, že smrť príde skôr alebo neskôr a pád lietadla jednoducho tento moment priblíži. Uvedomenie si rizika úmrtia pri leteckej havárii by vás nemalo viesť k tomu, aby ste sa pozerali na svet odsúdenými očami a zabezpečili tak možnú smrť pri akejkoľvek akcii. Je dôležité, aby ste neboli odsúdení na smrť, ale jednoducho aby sme si situáciu dôkladne posúdili.

    Pozrite sa na strach z

    Táto metóda je určená na blokovanie alebo lokalizáciu panického strachu v čase jeho výskytu. Predstavte si, že stúpate po točitom schodisku (napríklad na vyhliadkovú plošinu starej veže) a potom sa náhodou pozeráte dolu a za zábradlím uvidíte desiatky metrov priestoru. V tomto okamihu sa vo vás panika začína hromadiť ako snehová guľa: bavlnené nohy, nevoľnosť, búšenie srdca, sucho v ústach, upchaté uši atď. Vašou úlohou v tejto chvíli je rozptýliť vaše myslenie a prinútiť sa pozerať na seba zo strany.


    Najprv opustite myšlienky „čo ak narazím?“, „Náhle sa zlomí schodík“, „a ak sa zábradlie zlomí?“ A podobne

    Pokúste sa všimnúť všetky zmeny, ku ktorým došlo vaše telo. Nechajte svoje nohy a ruky, aby vás poslúchali, začnite dýchať zhlboka a rovnomerne, skutočne si vážte nebezpečenstva. Musíte sa stať pozorovateľom svojej paniky. Po prvé, budete cítiť, že vaše nohy sú stále sebavedomejšie a hluk a zvonenie sa zastavili v ušiach. Vypnite režim fantázie a urobte z neho nezamestnaného pozorovateľa.

    Strach nič nepotvrdzuje.

    Toto odporúčanie sa vzťahuje na ľudí, ktorí sa obávajú malých obáv alebo nepríjemných pocitov. Napríklad trpíte strachom hovoriť s ľuďmi (reakcia na pár, správa v práci, ochrana vedeckej práce, blahoželanie k oslave atď.). Zriedkavo také obavy vznikajú u ľudí, ktorí zažili určité zlyhania: zabudli ste svoj prejav počas obhajoby dizertačnej práce, urobili chybu počasvystúpenia na konferencii atď. Príčinou úzkosti je búrlivá fantázia, ktorá predpovedala možnú nepríjemnú situáciu.

    Prvým spôsobom, ako prekonať túto paniku, je pochopiť, že nemáte skutočný dôvod na strach alebo rozpaky. Koniec koncov, až doteraz ste boli na mnohých sviatkoch, viac ako raz ste robili prezentáciu v práci a počas štúdia ste úspešne odpovedali vo dvojiciach. Druhou radou pri prekonávaní takýchto starostí je akceptovať skutočnosť, že každý môže počas verejného prejavu váhať alebo pozastaviť. Nie je to desivé a po 5 sekundách na to každý zabudne.

    Nepoužívajte „chodiť v cykloch“ a nestaňte sa pripútaní

    Aby ste sa necítili neustále strach zo straty, musíte byť schopní pripútať sa k veciam, ľuďom alebo myšlienkam. Iba skutočne múdry človek dokáže spoznať skutočnosť, že úplná spokojnosť je nemožná. Konečný cieľ nie je možné dosiahnuť. Po dosiahnutí určitej fázy sa určite budete chcieť zlepšiť. Keď zarobil prvý milión, nikto sa nezastaví.


    Život sa stáva nekonečným pretekom pre mrkvy visiace pred nosom
    .

    Utrpenie a úzkosť v dôsledku pripútaností možno vysvetliť na príklade typického vynikajúceho študenta. Od prvého ročníka si študent zvykne na to, že dostane iba päťnásobok. Tvrdo pracuje, obetuje svoj voľný čas a vezme ho na domácu úlohu. Denník je plný päťky, rodičia aj učitelia ho chvália. V súlade s tým má dieťa strach zo získania akejkoľvek známky, s výnimkou solídnych piatich. Aj malýpridelená mínus môže mať nepriaznivý vplyv na jeho náladu. Súčasne dobre vyzerajúci muž, ktorý je zvyknutý pravidelne sa starať o štyri roky, taký strach nezažije. Stále sa však usiluje dosiahnuť lepšie výsledky, ale jeho stav mysle netrpí vynúteným strachom.

    Obavy z tehotných žien

    Tehotenstvo je osobitné, nové štádium života. Musíte si uvedomiť, že už nie ste zodpovední za jedného, ​​ale za dvoch ľudí. Väčšina tehotných matiek má počas tehotenstva veľa obáv. Často je to úzkosť, ktorá bráni žene v plodení a porodení zdravého dieťaťa. Panika sa často objavuje už v prvých týždňoch. Stačí, keď niekto počuje dosť alebo číta hororové príbehy a niekto sa obáva neobvyklého pocitu v tele.


    Prvým a najkompetentnejším spôsobom, ako sa zbaviť skúseností skôr, je akceptovať skutočnosť, že príroda je múdrejší a skúsenejší

    Nie je potrebné sa báť predčasného potratu alebo zmrazeného tehotenstva. Keby sa to stalo, malo sa to stať. Plod sa spočiatku vyvíjal nesprávne a príroda sa môže zbaviť „zlého“ tehotenstva. Túto skutočnosť je potrebné akceptovať a nevzdávať sa. Zároveň je dôležité nebáť sa ďalších pokusov o otehotnenie.

    Ďalšie obavy súvisia s budúcim narodením a zdravím dieťaťa. Mnoho žien sa obáva, že sa bez skúseností nedokážu vyrovnať s materstvom. Neprichádzajte s neexistujúcimi problémami. Ak nosíte dieťa pod srdcom, znamená to, že vy ste od prírody vybraní, aby ste hrali úlohu jeho matky, a vyvšetko bude určite fungovať.

    Strach nasáva životnú energiu od človeka. Prestaňte sa báť strachu, skúste zo svojho vedomia odstrániť strašidelné obrázky toho, čo by sa mohlo stať, ale nikdy sa to nestane. Zbavte sa strachu a začnite žiť skutočne.