Ako prestať hrýzť nechty: bojovať proti onychofágii

Zlý zvyk hryzenia nechtov vedie nielen k deformácii platní nechtov a lokálnym zápalovým procesom, ale môže byť tiež príznakom duševnej poruchy. Deti, ktoré zažili stres, sú najviac náchylné: hádky, rozvod rodičov, predčasné odstavenie, bradavky, problémy s rovesníkmi v škole, materská škola.

Niekedy môže byť onychofágia (táto choroba) fixovaná u dospievajúcich a dokonca aj u dospelých. Obzvlášť ak rodičia nezabránili dieťaťu v tom, aby si ich nechty hrýzli včas. Potom je problém oveľa ťažšie odstrániť a niekedy sa dokonca musíte uchýliť k pomoci psychológov. Koniec koncov, zlý zvyk spravidla odráža neistotu človeka. Poďme analyzovať podľa veku, ako sa zbaviť zvyku hryzenia nechtov, pretože čím skôr sa s touto záležitosťou vysporiadate, tým ľahšie je vyriešiť.

Ako odstaviť dieťa

Najjednoduchším spôsobom je odstaviť dieťa zo zlého návyku - možno ho rozptýliť, zmeniť. Môžete hovoriť s dieťaťom, identifikovať príčinu stresu. Je tiež potrebné zvýšiť jeho sebavedomie a pochvalu za jeho úspechy. Účinne zaznamenajte dieťa do nejakej športovej sekcie. Po tom všetkom tento pohyb zvyšuje náladu a v dôsledku toho zvyšuje sebavedomie. V žiadnom prípade nemôže nadávať dieťa, odstaviť trest zo zvyku. Dieťa vás prestane veriť. Tento problém sa prehĺbi a objaví sa neskôr v dospievaní, niekedy vo forme zlých návykov: napríklad alkohol, drogy.

Môžete vyskúšať ľudové liečivá - korenie, horčica. Iba pre dieťapotraviny sú veľmi škodlivé - spália ich sliznice a „zasiahnu“ pečeň. S týmito prostriedkami sa preto musí zaobchádzať veľmi opatrne.

Je tiež veľmi dôležité nadviazať s dieťaťom emocionálne spojenie, ktoré zúfalo potrebuje. Potrebuje váš súhlas, pozornosť, objatie, láskavé slová. Zdravie dieťaťa je veľmi závislé od psychologického pohodlia v rodine. Nezabudni na to, nemysli si sebecky, neodpudzuj dieťaťu: „Mama je unavená, nevidíš? Urobte niečo, nebežte, neskáčte, nekričte, nerobte hluk! “Koniec koncov, vy a vaša matka musíte byť trpezliví, pozorný, milujúci, odpúšťajúci, porozumieť všetkému, aby ste sa s tým vyrovnali.

Ako odstaviť tínedžera

Je ťažšie pracovať s tínedžermi - už nedôverujú dospelým, najmä tým najbližším, kvôli mladistvému ​​maximalizmu. V tomto veku sú tiež schopní rozpoznať, čo skutočne stojí za otázkami rodičov a psychológov. Preto sa môžu ľahko vyhýbať otázkam a skutočným príčinám psychologického nepohodlia, niekedy ich dokonca skryť pred sebou.

Pri práci s mladistvými je to nevyhnutné prostredníctvom získania autority. Najskôr ich naučte, aby vám dôverovali a počúvali vaše slová, komentáre, odporúčania. Potom sa pokúste problém vyriešiť spoločne.

Možno vaše dieťa len potrebuje hovoriť. Možno bude chcieť vašu stálu podporu a pozornosť. Ak nájdete spoločné záujmy, koníček. Napríklad sa zaregistrujte na tanec, jogu, plávanie. Začnite spolu turistiku, navštevujte divadlá, výstavy.

Bude užitočné vysvetliť teenagerovi (najmä dievčaťu), prečo je dôležité starať sa o ruky a starať sa o seba. Nakoniec naučte svoje dieťa, ako byť krásnym, štýlovým a dobre udržiavaným, povedzte, ako to ovplyvní jeho vzťahy s rovesníkmi a učiteľmi. Vezmite dievča do salónu, nechajte ju mať krásnu manikúru. Možno to nechcem pokaziť.

Ako odstaviť dospelého

Dospelý je schopný pochopiť, čo je pre neho zlý zvyk. Preto sa ju môže vedome zbaviť. Môže vyskúšať tak ľudové metódy (rovnaké korenie), ako aj tradičné metódy, to znamená obrátiť sa na psychológa a postupne sledovať všetky jeho odporúčania.

Psychológ pomôže určiť príčinu problému a vypracovať liečebný plán. Môžete skúsiť prestať hrýzť nechty sami, deň čo deň sledujete návyky a úmyselne ich prestanete robiť. Áno, na sebe je veľa práce, ale oplatí sa to.

Už dva týždne potom, čo človek prestane hrýzť nechty, sa už môže stať krásnou manikúrou a obdivovať svoje starostlivo upravené ruky.

Cvičenia

Existujú tiež zaujímavé cvičenia, ktoré pomáhajú zbaviť sa zlých návykov. Napríklad si na nejaký čas uschovajte denník, kde si zapíšete dôležité myšlienky, ktoré spôsobujú pocit úzkosti, a zanalyzujte: čo spôsobilo problém, čo z toho vyplýva, existuje nejaký spôsob, ako sa ho zbaviť. Je zaujímavé, že hneď ako sa niekto pokúsi niečo na papier opraviť, jeho znepokojujúce - náhle sa upokojí a začne hľadaťriešenie problémov, a to nielen obavy z nich.

Existuje aj iný spôsob, ako sa zbaviť úzkosti a skleslosti: viesť denník vďačnosti, kam napísať všetko dobré, čo sa počas dňa deje a za čo by sa malo poďakovať. V tomto prípade sa človek zameriava na pozitívne aspekty života a prestáva sa o nič starať. Môžete si tiež viesť denník svojich úspechov za deň - to výrazne zvyšuje sebaúctu.

Všetky vyššie uvedené metódy sú veľmi účinné, vyskúšajte akékoľvek, buďte trpezliví a ak sa naozaj chcete zbaviť zvyku alebo pomôcť dieťaťu, uspejete. Ak je ťažké vykonávať cvičenia alebo sledovať svoje správanie, požiadajte o pomoc svojich blízkych, nech vás napríklad podporia, napríklad budú kontrolovať vedenie toho istého denníka. V extrémnych prípadoch sa poraďte s odborníkom.