Ako odstrániť nedôveryhodné pripojenie v prehliadači Firefox?

Obsah

Pri nadviazaní zabezpečeného pripojenia k serveru prostredníctvom protokolu https môže prehliadač Mozilla Firefox namiesto očakávanej webovej stránky zobraziť upozornenie „toto spojenie nie je dôveryhodné“. Ako na to reagovať: odstráňte zákaz, zistite, prečo sa zobrazuje, alebo je lepšie opustiť web?

Výber riešenia závisí od typu chyby identifikácie, nastavení systému a „vstupov a výstupov“ stránky. Tieto faktory pomáhajú zabrániť úniku osobných údajov a napadnutiu vírusom. Alebo naopak, zbavia sa zbytočných podozrení (keď v skutočnosti nikto neohrozuje počítač a vy si len musíte vylepšiť možnosti).

Ako rýchlo zakázať alebo povoliť?

Ak sa počas surfovania na webe objaví správa „nedôveryhodné pripojenie“, keď sa pokúšate získať prístup k neznámemu (alebo pochybnému) webu, okamžite aktivujte blokovanie:

na karte správy kliknite na tlačidlo „Dostať sa odtiaľto!“.

A ak ste si stopercentne istí, že váš počítač nie je napadnutý vírusmi a stránka, ktorú potrebujete navštíviť, je bezpečná, môžete pripojenie povoliť na tej istej karte:

1. Otvorte spojler „Rozumiem riziku“.

2. Kliknite na tlačidlo „Pridať do výnimky“.

3. V ďalšom okne kliknite na tlačidlo „Získať certifikát“ (nachádza sa blízko adresy blokovanej webovej stránky).

4. Zapnite doplnok „Zachovať túto výnimku natrvalo“ (kliknutím myši vyberte začiarkavacie políčko).

5. Kliknite„Potvrdiť výnimku ...“ (tlačidlo v dolnej časti okna).

Analýza identifikačných chýb a ich odstránenie

Na zistenie chybového kódu kliknite na záložke s upozornením na „Technické podrobnosti“ a prečítajte si informácie v poslednom riadku spojlera „Chybový kód“.

Pozor!Analýza kódu pomáha predchádzať výskytu chýb v budúcnosti. Neutralizovať príčinu jej výskytu.

Zvážte najbežnejšie prípady nesprávnej identifikácie:

Platnosť certifikátu vypršala alebo nie je platná

Tieto problémy sa označujú ako Firefox, respektíve ako „sec error expired certificate“ a „ sekunda chyba certifikátu emitenta vypršala ". Príčinou ich výskytu je často nesprávny dátum a čas nastavený v hodinách počítača.

Skontrolujte av prípade potreby nastavte hodiny a kalendár:

1. Kliknite ľavým tlačidlom myši na dátum v zásobníku (v pravom dolnom rohu displeja).

2. Otvorte „Zmeniť nastavenia“.

3. Kliknite na tlačidlo „Zmeniť ...“.

4. V ďalšom okne nastavte deň, mesiac, rok. Kliknite na tlačidlo OK.

5. Na paneli „Dátum a čas“ kliknutím na „Použiť“ a „OK“ zmeny aktivujte.

Certifikát je platný iba pre konkrétnu lokalitu

(chyba ssl, chybná certifikačná doména)
Táto chyba sa objaví, keď server pošle prehliadaču identifikátor inej stránky. Inými slovami, odfúknite faloš.

Existujú však situácie, keď Firefox týmto spôsobom blokuje aj dôveryhodné zdroje. Dôvodom je skutočnosť, žeCertifikát sa vzťahuje na konkrétnu časť webovej stránky. Napríklad pre adresu vo formáte „https: //www. , ru "funguje to, ale pre" https: //. ru “(bez www) - už nie.

Emitent certifikátu nie je známy

(sekundová chyba neznámy emitent)
Firefox zistil známe certifikáty ako neznámy v dôsledku poškodenia súboru cert8.db (úložisko identity). Odstráňte ho vo svojom profile a skúste znova nadviazať zabezpečené pripojenie:

1. V pravom hornom rohu prehliadača kliknite na ikonu „tri pruhy“.

2. V dolnej časti kachľovej ponuky kliknite na ikonu otáznika.

3. V podponuke zvoľte „Informácie pre riešenie problémov“.

4. Na karte „Informácie o aplikácii“ v stĺpci „Priečinok profilu“ kliknite na funkciu „Zobraziť priečinok“.

5. V okne, ktoré sa otvorí, v priečinku profilu (v priečinku profilu) vymažte súbor cert8.db pomocou štandardnej funkcie systému Windows:

  • naň kliknite pravým tlačidlom myši;
  • na otvorenom paneli kliknite na tlačidlo Odstrániť.

K databáze identifikátorov môžete pristupovať aj bez otvorenia prehliadača:

1. Kliknite na ikonu „Štart“.

2. V riadku „Hľadať“ zadajte cestu k priečinku profilu:

% APPDATA% \ Mozilla \ Firefox \ Profiles \

3. V zobrazenom okne prejdite do priečinka s profilom aktuálneho účtu a potom z neho odstráňte cert8.db.

Prehliadač prijal slabý efemérny kľúč

(ssl chyba slabý efemérny server dh kľúč)
Toto blokovanie prístupu sa môže vyskytnúť kvôli konfliktom s protokolom SSL 3.0. Ak chcete zakázať podporu, postupujte takto:

1. Na novú kartu do panela s adresou napíšte - about: config.

2. Pod textom s upozornením kliknite na „Sľubujem, že budem ...“.

3. V riadku „Hľadať“ napíšte - ssl3.

4. Pravým tlačidlom myši kliknite na prvé nastavenie v zozname - security.ssl3.dhe_rsa_aes_128_sha.

5. V podponuke kliknite na tlačidlo „Prepnúť“. (Hodnota sa zmení z „true“ na „false“).

6. Podobne vypnite druhé nastavenie v zozname „... aes_256_sha“.

7. Reštartujte prehliadač a skúste znova nadviazať bezpečné spojenie s blokovaným webovým zdrojom.

Pohodlné a bezpečné surfovanie na webe pre vás v prehliadači Firefox!