Ako odstrániť kyselinu mliečnu zo svalov

Obsah

    V súčasnosti je módne hrať šport. Napäté telo, štíhle nohy sú indikátorom zdravia a krásy. V snahe rýchlo dosiahnuť výsledok sa mnohí už snažia príliš tvrdo a preháňajú to v tréningu. Výsledkom je silná bolesť svalov. Je to spôsobené hromadením kyseliny mliečnej.

    Je potrebné pochopiť, ako odstrániť kyselinu mliečnu, pretože nadbytok tejto látky môže viesť nielen k bolestivým pocitom, ale aj k všeobecnej slabosti, ako aj k zvýšeniu telesnej teploty.

    V závislosti od toho, aká silná bola fyzická aktivita, môže nepohodlie trvať od niekoľkých dní do niekoľkých týždňov.

    Niekedy sa však môže kyselina mliečna hromadiť aj po dlhej prechádzke, ale nepohodlie zmizne bez stopy na niekoľko dní a neprináša silnú bolesť.

    Predtým, ako zistíme, ako odstrániť prebytočnú kyselinu močovú, povedzme, odkiaľ pochádza.


    Naše svaly sa podieľajú na akejkoľvek fyzickej aktivite

    Čo je to kyselina mliečna a odkiaľ pochádza?

    Na normálne plnenie biochemických funkcií potrebujú svaly dostatočné množstvo kyslíka. Kyslík dopĺňa energetické rezervy.

    Fyzická aktivita spôsobuje, že sa svaly intenzívne sťahujú a je logické, že čím intenzívnejší je tento proces, tým väčšia je spotreba kyslíka.

    Ale vlastnosť nášho telaFaktom je, že pri intenzívnych svalových kontrakciách je prísun kyslíka blokovaný, a to je presne vtedy, keď je potrebné svaly vyživovať. Dochádza k spomaleniu miestneho prietoku krvi a prietoku kyslíka.

    Čo môžu naše svaly urobiť, pretože nemôžu pracovať bez energie? Začínajú hľadať iné zdroje energie. Výsledkom je, že energia sa vyrába bez účasti kyslíka.

    Kyselina mliečna je názov daný miestnym sekrétom, ktoré sú výsledkom výroby energie bez obsahu kyslíka. Ak je prietok krvi obtiažny, tieto sekréty sa začnú hromadiť v našom tele.

    Prečo sa vyskytujú svalové bolesti?

    Hlavné množstvo miestneho vylučovania, ktoré sa vytvára počas športu, sa v prvých dňoch vylučuje z tela nezávisle. Ak sa napríklad po troch dňoch vyskytne bolesť, nemá to s touto látkou nič spoločné.


    Kyselina mliečna môže spôsobiť poškodenie svalových vlákien, v dôsledku čoho bolestivé pocity zmiznú až po zotavení
    .

    Niekedy môže mať osoba počas cvičenia pocit pálenia, to však neznamená, že Po zaťažení zostane nepohodlie.

    Ak počas cvičenia intenzita pálenia a bolesti stúpne, je lepšie ukončiť tréning, pretože pravdepodobnosť, že sa v tele hromadí kyselina mliečna a poškodenie svalových vlákien, je pomerne vysoká.

    Prečo by ste sa mali báť nadmerného obsahuv tele kyseliny mliečnej

    Hromadenie miestnych sekrétov vo svaloch môže niekedy odradiť od akejkoľvek túžby pokračovať v tréningu. Nepokoj spôsobuje:

    • silná bolesť rôznych svalových skupín, najmä nôh;
    • môže sa zmeniť všeobecný stav, objaví sa únava, apatia;
    • Zvýšenie telesnej teploty, ktoré si niekedy vyžaduje použitie antipyretík.

    Po silovom tréningu urobte zložitý úsek

    Ako teda môžete rýchlo odstrániť prebytočnú kyselinu mliečnu vo svaloch?

    Riešenie problému

    Najjednoduchší spôsob je použitie liekov, ktoré látku odstraňujú z tela, ale problém sa môžete zbaviť vykonaním jednoduchých odporúčaní.

    Samozrejme, bohužiaľ nemôžeme ovplyvniť výrobu látky, ale je možné ju urýchliť.

    Kúpeľ a sauna ako liek na bolesť svalov

    Vysoké teploty priaznivo ovplyvňujú vylučovanie kyseliny mliečnej, a to:

    • zlepšuje sa prietok krvi;
    • dilatácie krvných ciev;
    • sa svalové vlákna rozširujú.

    Ak máte pocit, že ste nadmerne zaťažili svoje telo, choďte do kúpeľného domu.

    V tomto prípade je potrebné postupovať umiernene, pretože nadmerné používanie tepelných postupov môže iba poškodiť.

    Prvýkrát postačuje desať minút a vždy sa môže doba trvania predĺžiť o desať minút.

    ​​

    Neodporúča sa vykonávať tepelné postupy dlhšie ako jednu hodinu za jeden deň. Po kúpeliUžitočná studená sprcha.


    Po návšteve kúpeľov alebo sauny sa kyselina mliečna vylučuje dvakrát rýchlejšie

    Nesmieme nechať ujsť skutočnosť, že pred termálnymi procedúrami by ste sa mali pokúsiť posúdiť svoje zdravie.

    Pri diabetes mellitus a hypertenzii sú tepelné postupy kontraindikované.

    Je lepšie sa zaistiť a poradiť sa s odborníkom. Aj keď nemáte zjavné kontraindikácie, ak počas procedúry pociťujete nepríjemné pocity, je lepšie opustiť kúpeľňu.

    Tento problém sa môžete zbaviť aj horúcim kúpeľom.

    Horúci kúpeľ proti bolesti svalov

    Nie je vždy možné navštíviť kúpeľný dom, niektorí na to nemusia mať dosť peňazí, zatiaľ čo iní jednoducho nemajú čas navyše.

    Prečítajte si viac: Ako liečiť kolenné kĺby

    Horúci kúpeľ nie je z hľadiska účinnosti trochu horší ako sauna alebo kúpeľ.

    Zvážte niektoré nuansy:

    • je potrebné naplniť vaňu vodou s najvyššou možnou teplotou, ktorú vydrží;
    • postup by mal trvať asi desať minút;
    • snažte sa udržiavať horúcu vodu mimo oblasti, kde sa nachádza srdce;
    • , potom by ste si mali naliať studenú vodu a nechať kúpeľňu niekoľko minút;
    • postup zopakujte a do kúpeľa pridajte ďalšiu horúcu vodu;
    • Mali by sa uskutočniť tri výzvy;
    • na konci musíte utrieť svoje telo kúskom uteráka.

    Horúci kúpeľ zmierňuje bolesť

    Jednoduchá voda môže tiež pomôcť odstrániť kyselinu mliečnu.

    Príjem tekutín

    Ako už bolo uvedené, tepelné postupy nie sú ani zďaleka vhodné pre každého. Čo robiť v tomto prípade? Ako odstrániť prebytočnú látku zo svalových vlákien?

    Môže sa to robiť s vodou, spotrebujte ju až do troch litrov denne, zvlášť užitočné v prvý deň po cvičení.

    Je tiež užitočné konzumovať zelený čaj, ktorý je vynikajúcim antioxidantom.

    Okrem toho jednoduchá masáž po tréningu upokojuje a uvoľňuje svalové vlákna. Môžete urobiť samomasáž, ale samozrejme je lepšie dôverovať profesionálovi.

    Odporúčania, ktoré pomôžu zabrániť výskytu problému.

    Je lepšie predchádzať akémukoľvek problému. Nasledujúce jednoduché, ale efektívne tipy vám pomôžu vyhnúť sa bolesti svalov:

    • správne rozložiť zaťaženie. Náhla námaha po pasívnom rytme života spôsobí viac škody ako úžitku. Je potrebné postupne zvyšovať zaťaženie, počnúc jednoduchými pohybmi;
    • športy by mali byť pravidelné, nie príležitostné;
    • Ak ste svoje svaly preťažili, skúste ich natiahnuť.
    • Procesy regenerácie urýchlia správny spánok a odpočinok, ako aj dôraz na potraviny bohaté na antioxidanty.

    Je možné zabrániť vzniku bolesti po tréningu, ale ak ste sa o seba nestarali a objavili sa nepríjemné pocity, dodržiavajte vyššie uvedené jednoduché tipy a školenie budete považovať za príjemný moment vo svojom živote.