Ako odstrániť cholesterol z tela

Obsah

    Slovo „cholesterol“ má pre mnohých negatívnu konotáciu, ale v skutočnosti je najdôležitejšou zložkou nevyhnutnou pre normálne fungovanie celého organizmu. Jeho vysoký obsah v krvi je však mimoriadne nežiaduci. Málokto vie, že nízky obsah cholesterolu v krvi môže tiež viesť k poruchám organizmu.

    Rovnováha alebo takzvaný stredný terén je dôležitý. Aké potraviny prispievajú k odstraňovaniu cholesterolu a ktoré naopak zhoršujú situáciu? Boj proti lipoproteínom sa môže začať domácimi podmienkami, preto sa oplatí zistiť, ako účinne prekonať škodlivú látku.

    Existujú dva typy tejto látky:

    • u bežných ľudí sa nazýva „dobrý“. Je to lipoproteín s vysokou hustotou, ktorý čistí tepny, čím vyšší je jeho obsah, tým lepšie pre telo;
    • takzvaný zlý je lipoproteín, iba s nízkou hustotou. Na rozdiel od prvej, táto látka upcháva tepny cholesterolovými plakmi a jej hladina je veľmi dôležitá na kontrolu.

    Zvýšené hladiny zlého cholesterolu môžu spôsobiť vážne ochorenie, ako je ateroskleróza, ktorá sa vyznačuje tvorbou cholesterolových plakov v stenách krvných ciev. Keď sa veľkosť týchto plakov zväčší, lúmen ciev sa môže úplne uzavrieť.

    V dôsledku toho sa začnú tvoriť krvné zrazeniny, čo môže viesť k náhlej smrti. S cieľom zabrániť výskytupri takýchto závažných ochoreniach je dôležité pochopiť, ako odstrániť cholesterol z tela.

    Znížte príjem tukov

    Podľa odborníkov existujú tri hlavné faktory, ktoré ovplyvňujú hladinu cholesterolu v krvi. Zoraďte ich podľa dôležitosti:

    • nasýtené tuky zvyšujú hladinu látky v krvi;
    • polysaturované tuky znižujú hladinu cholesterolu v krvi;
    • Cholesterol v potrave, ktorý zvyšuje hladiny v krvi, ale je nižší ako nasýtené tuky.

    Ako vidíte, nasýtené tuky zohrávajú vedúcu úlohu pri tvorbe škodlivých látok. Preto by ste mali znížiť spotrebu týchto potravín:

    Prečítajte si viac: Ako odstrániť obličkové kamene
    • mäso;
    • olej;
    • syr;
    • rafinované oleje.

    Obohatte svoju stravu týmito potravinami:

    • ryby;
    • vták;
    • mliečne výrobky s nízkym obsahom tuku;
    • oleje z kukurice, slnečnice alebo sóje.

    Tieto výrobky odstraňujúce cholesterol sa môžu bezpečne konzumovať bez obáv o vaše zdravie!

    Zdôrazňujú tiež mononenasýtené tuky. Tieto zahŕňajú:

    • orechy;
    • avokádo;
    • arašidové maslo;
    • repkový olej.

    Posledné štúdie preukázali, že strava na mononenasýtených tukoch pomáha rýchlejšie čistiť krvné cievy od cholesterolových plakov ako pri nízkotučnej strave.

    Olivový olej

    Vedci tvrdia, že tieto tuky nechávajú lipoproteíny s vysokou hustotou neporušené, zatiaľ čo sú účinné z látok s nízkou hustotou.zbaviť sa.


    Olivový olej patrí medzi mononenasýtené tuky

    Kuracie vajcia: pre alebo proti?

    Opäť sa musí pamätať na zlatú priemernú hodnotu. Úplné vylúčenie vajec z vašej stravy by bolo nesprávnym rozhodnutím, ale oprieť sa o ne nie je úplne správne.

    Optimálne množstvo na konzumáciu sú tri vajcia týždenne.

    Je zaujímavé, že sa zistilo ako výsledok jednej štúdie. Do mesiaca a pol dostala určitá skupina pacientov tri veľké vajíčka denne, ale cholesterolové plaky v cievach sa našli iba u jednej tretiny z týchto jedincov. O čom to je? Naše telo sa dokáže samostatne vyrovnať s ďalším lipoproteínom a nezávisle ho odstrániť. Zároveň sa človek nemusí spoliehať na rezervy tela, pretože nebude môcť pracovať donekonečna. Skôr alebo neskôr sa môže vyskytnúť porucha.

    Úloha strukovín

    strukoviny sú lacné a výživné jedlo. Vyznačujú sa vysokým obsahom vlákniny rozpustnej vo pektíne. Pektín, obrazne povedané, sprevádza lipoproteín a odstraňuje ho z tela, keď začína tvoriť plaky v cievach. Z tohto dôvodu sú strukoviny v boji proti zvýšenému lipoproteínu nevyhnutné.

    Toto dokazuje experimentálny výskum. V priebehu iba troch týždňov dostala skupina mužov 400 g varených strukovín a ich hladina lipoproteínu klesla o štvrtinu, a to bez tabliet.

    Úloha telesnej hmotnosti

    Holandskí vedci vedú už dvanásť rokovjedna štúdia, počas ktorej zistili, že hladinu cholesterolu určuje práve telesná hmotnosť osoby.
    Normalizujte svoju váhu a bude pre vás jednoduchšie sa s týmto problémom vysporiadať, ale nezabudnite, že strava by nemala byť radikálna. Potraviny by mali byť obohatené o ovocie, zeleninu a celozrnné obilniny.


    Pamätajte, že s nadmernou telesnou hmotnosťou nie je možné rýchlo zbaviť zlého cholesterolu. Faktom je, že čím vyššia je vaša hmotnosť, tým viac telo začne vytvárať lipoproteíny
    .

    Ovocie

    Prítomnosť pektínu v ovocí z neho robí účinné v boji proti čistým plavidlám. Uskutočnila sa jedna štúdia, v dôsledku čoho jeden gastroenterológ zistil, že len za dva mesiace sa hladina lipoproteínu vďaka grapefruitovému pektínu znížila o takmer desať percent. Táto užitočná látka sa nachádza nielen v buničine, ale aj v šupke. Odborníci odporúčajú konzumovať dostatočné množstvo grapefruitu. Ak nie ste fanúšikom tohto ovocia, skúste čo najviac obohatiť svoju stravu grapefruitom.

    Aj keď budete jesť polovicu grapefruitu ráno, polovicu pomaranča pri obede a jablko počas občerstvenia, budete môcť znížiť hladinu škodlivých látok.

    Vedecké štúdie ukazujú, že zníženie cholesterolu iba o jedno až dve percentá znižuje pravdepodobnosť vzniku infarktu.

    Ovosné otruby

    Vedci tvrdia, že ovos bojuje proti lipoproteínu o nič horšie ako pektín nachádzajúci sa v ovocí. počasPodľa mnohých štúdií odborníci zistili, že ovsené otruby možno z hľadiska efektívnosti v boji proti škodlivým látkam považovať za fazuľové.


    Odborníci odporúčajú jesť ovos vo forme obilnín alebo ich pridať do pečiva.

    Kalifornskí študenti medicíny jedli buchty ovsených otrúb dvakrát denne počas jedného mesiaca. Výsledkom bolo zníženie hladín celkového lipoproteínu o päť percent.

    Existujú dôkazy z inej štúdie, podľa ktorej subjekty dodržiavali nízkotučné diéty. Okrem toho do svojej každodennej stravy zahrnuli ovsené vločky. Ako ukazujú výsledky, v tejto študovanej skupine sa hladina celkového cholesterolu v sére znížila viac ako u tých, ktorí jednoducho dodržiavali diétu s nízkym obsahom tukov.

    Kukuričné ​​otruby

    Pomocou kukurice sa môžete doma zbaviť lipoproteínu.
    Podľa popredných odborníkov sa kukuričné ​​otruby vyrovnávajú s cholesterolom, napríklad ovosom a fazuľou.

    Je dôležité pochopiť, že hladinu cholesterolu nemôžete znížiť iba fazuľami, ovsenými otrubami alebo kukuricou. K problému by sa malo pristupovať komplexne.

    Pacienti s vysokými hladinami lipoproteínov sa pokúsili normalizovať svoju hmotnosť, nasledovali diétu a súčasne jedli jednu polievkovú lyžicu kukuričných otrúb počas každého jedla. Asi po troch mesiacoch hladina škodlivej látky klesla o štvrtinu.

    Mrkva sa prijíma.

    Špecialisti radia ľuďom s vysokým obsahom cholesterolu, aby jedli dve ovocie. skrzčas možno skrátiť asi o štvrtinu. U niektorých pacientov to môže stačiť na to, aby sa značka priblížila k normálu.


    Mrkva je ďalšou nevyhnutnou pomôckou v boji za čistotu vašich krvných ciev.

    Fyzicky aktívny životný štýl.

    Poprední svetoví kardiológovia a profesori jednohlasne tvrdia, že fyzická aktivita môže znížiť nahromadené cholesterolové plaky v krvných cievach.

    Je zaujímavé, že pravidelné cvičenie nielen znižuje hladinu škodlivého lipoproteínu, ale zvyšuje aj obsah zdravých.

    V jednej štúdii bežci zistili, že ich schopnosť vyčistiť telo od tukov bola takmer osemdesiat percent rýchlejšia.

    Mnohí sú ochotní minúť veľké peniaze na lieky, aby sa zbavili problému, ale môžete byť fyzicky aktívni úplne zadarmo a zbaviť sa problému.


    Fyzická aktivita zvyšuje schopnosť ľudského tela čistiť obehový systém tukov po jedle

    Hovädzie mäso: dobré alebo zlé?

    Každý človek musí vedieť, že červené mäso je zdrojom nasýtených tukov. V tomto prípade by hovädzie mäso malo byť chudé. Pred varením musíte odrezať všetok tuk.

    Uskutočnila sa štúdia v Británii, počas ktorej muži s vysokým obsahom cholesterolu dostávali nízkotučné diéty s vysokým obsahom vlákniny. Pacienti museli denne konzumovaťasi dvesto gramov chudého hovädzieho mäsa. V dôsledku toho sa hladiny lipoproteínov znížili asi o štvrtinu.

    Ako mlieko ovplyvňuje cholesterol v krvi?

    Odborníci odporúčajú odtučnené mlieko, ktoré podporuje zdravie.

    Profesorka z Pennsylvánskej univerzity vyzvala svojich študentov, aby každý deň pridávali jeden liter odstredeného mlieka do nízkotučnej stravy. Približne po troch mesiacoch sa hladina škodlivej látky znížila o takmer desať percent.


    Vedci sa domnievajú, že zložky, ktoré tvoria odstredené mlieko, bránia tvorbe lipoproteínu v pečeni

    Minimalizácia spotreby kávy

    Vedci už preukázali súvislosť medzi pravidelnou spotrebou kávy a vysokým cholesterolom v krvi.

    V Texase bolo vyšetrených niekoľko tisíc pacientov a zistilo sa, že tí, ktorí denne konzumujú dve alebo viac šálok kávy, majú výrazne vyššie hladiny cholesterolu.
    Čo presne spôsobuje takéto následky, nie je známe. Kofeín samotný neovplyvňuje hladinu látky v cievach.

    Fajčenie a cholesterol

    Jeden vedec pozoroval tínedžerov, ktorí fajčili asi dvadsať cigariet týždenne, takže ich hladina látky bola výrazne vyššia ako je obvyklé.

    Tiež sa zistilo, že fajčiari majú nízku hladinu prospešného lipoproteínu. Jedna štúdia však ukázala, že po tom, čo ťažkí fajčiari opustili návyk, úroveň výživnej látkynormalizuje.

    Stav nervovej sústavy

    Pacienti na kardiologickom oddelení boli na diéte. Jedna skupina pacientov počúvala príjemné relaxačné poznámky, zatiaľ čo druhá jednoducho čítala knihy. Výsledkom je, že v prvej skupine študovaných ukazovateľov boli indexy lipoproteínov omnoho lepšie.


    Odborníci v oblasti zdravotníctva zaznamenali spojenie medzi jednoduchou relaxáciou pacienta a cholesterolom

    Vitamíny proti cholesterolu

    Kyselina askorbová zvyšuje hladinu prospešného lipoproteínu. Ak obohatíte jedlo vitamínom C, hladina škodlivých látok bude klesať lepšie, ako keby ste jednoducho obohatili svoju stravu pektínom.

    Výrobky bohaté na kyselinu askorbovú sú: šípka, brokolica, špenát, karfiol, greeny, citrusové plody, zemiaky, paradajky atď.

    Vápnik je známy svojimi vlastnosťami pri posilňovaní kostrového systému, ale tiež pomáha srdcu. Iba jeden gram vitamínu denne za dva mesiace znižuje hladiny lipoproteínov na päť percent.

    Čaj

    Štúdie mnohých pacientov preukázali, že strava s denným čajom vedie k normalizácii hladín lipoproteínov.


    Čaj obsahuje látku, ako je tanín, ktorá kontroluje cholesterol v krvi

    Aktívne uhlie

    Je známe, že uhlie odstraňuje škodlivé látky z tela. Látka sa dokáže naviazať na molekuly cholesterolu a bezpečne ich z tela odstrániť.

    Zdá sa, že zaobchádzanie s ľudomznamená - je to jednoduché a cenovo dostupné, ale čo je najdôležitejšie, je produktívne! Nepriveďte svoje telo do stavu, v ktorom budú vaše cievy naplnené cholesterolovými plakmi, starajte sa o svoje zdravie a rovnako vám to splatí!